۱۳۹۶ دی ۱۵, جمعه

انعکاسِ تظاهرات سراسری - گزیده‌ها از توییتر (۱۰)

                            بهار ایرانی، انتقام بهار سوری را می‌گیرد؟
                                                       ***
من به دولت ج.ا. مالیات میدهم تا صدا و سیما بودجه بگیرد و من را فتنه‌گر و فریب‌خورده بنامد. من به دولت مالیات میدهم تا صدا و سیما کشتار هموطنانم توسط نظام را توجیه کند! این صدا و سیما رسانه‌ی من نیست، این صدا و سیما اصلا "رسانه" نیست، عمله‌ی استبداد است و ماشین سرکوب. فقط همین.
***
 دو مورد از راههای قانونی بیان اعتراض در جمهوری اسلامی را فقط نام ببرید (٢٠نمره)
***
 چه شکستی ازاین بدترکه بزرگترین دشمنانت رو نسلی بدونی که خودت دریک سیستم آموزشی بسته، مذهب گرا و پروپاگاندا محور تربیتشون کردی #کارنامه ۳۸ ساله.
***
 سوريه را بشار اسد و ايران و روسيه، با توپ و تفنگ و سركوب مردمش و نشنيدن صداي انقلابشان سوريه كردند، نه مردمش! آدرس غلط نده پفيوز. #تظاهرات_سراسري
***
مطمئن ترین راه سوریه نشدن ایران اینه که حکومتی مثل سوریه نداشته باشیم!
***
 شاید باورتون نشه، ولی بخشی از مردم فقط حق دارن خفه شن. حالا میل خودشونه، میتونن رای بدن و خفه شن، یا کلا خفه شن. البته یه راه هم برا حرف زدن دارن. میتونن بیان تو خیابون از آرمانهای فلسطین دفاع کنن و بعدش دوباره خفه شن.

***
 اگر ۱۰ نفر هستند، ۱۰۰ نفریم. اگر ۱۰۰۰ نفر هستند، میلیون‌ها هستیم. 
خواسته‌ی نامعقولی هم نداریم. آزادی میخواهیم، حقمان را میخواهیم، پولمان را میخواهیم و در یک کلام، "کشورمان" را میخواهیم. تمام.
***
 #تداوم_تظاهرات حکومت و نیروهای سرکوبگر رو به جنگ فرسایشی بدل میکنه. اینها از صبح در آماده باش هستند. از ظهر در مکان های اعلام شده مستقر میشوند. و تا شب در سرما مجبورند در خیابان بمانند. تنها کافیست در محل های مشخص شده حضور داشته باشیم. جو پادگانی = پیروزی.***
 مردم وقتی به اصلاح طلبا رای بدن، میشن مردم فهیم که انتخابشون حجته و سند حقانیت... اما در مواقع دیگه میشن عوام ناآگاه که دموکراسی و آزادی براشون زوده و فعلا اقلا ۲۰۰ سال اصلاحات تدریجی میخواد، اونم اصلاح مردم نه حکومت (نه حتی آموزش پرورش یا تلویزیون...).
***
 تحریم صدا و سیما ازانقلاب ۵۷ یک سال طول کشید. 19دیماه56: تظاهرات اعتراض‌آمیز در قم و کشته شدن تعدادی از معترضین. 29بهمن56 (40روز بعداز قم): تظاهرات در تبریز. 10فروردین57: تظاهرات در یزد. 17شهریور57: بالاخره تظاهرات در "تهران" 26دی57: خروج شاه از کشور. و بقیه‌ی ماجراها که همه میدانیم #تظاهرات_سراسری اون تحریمهایی نیست که سفره های ما رو کوچک تر کنه. فشاری است که تماما متوجه حکومت است.
***
 برو یه عده آخوند جمع کن ازشون فیلمبرداری کن بعدش تو اخبار تیتر بزن "خروش مردم ایران در مقابل اغتشاش‌گران"!!
***
 کسی که خودش سالها ممنوع التصویر، ممنوع المصاحبه و... است، بیانیه میده که ملت از راه های قانونی پیگیر مطالباتشون باشند. این اگر تخطئه خواست مردم نیست اسمش چیه؟
***
 آیا می توانید برای عمر بیست ساله جریان اصلاح‌طلبی، حتی یک دستاورد ملموس و پایدار نام ببرید؟ تنها دستاورد قابل ذکر این بوده که جناح مقابل گه‌گاه مجبور شده سر سفره انقلاب جمع‌ و جورتر بنشیند تا جا برای قبیله‌ی موسوم به خط امام هم باز شود.
***
 برای فهمیدن اینکه وضع نسبت به سال ۸۸ چقدر فرق کرده به این نکته توجه کنید که اون موقع برای احساساتی کردن مردم میگفتن فتنه‌گرها عکس عمام رو اتش زدن. الان میگن پرچم ایران رو اتش زدن! :-)
***
 تسنیم نوشته: رحمانی فضلی وزیر کشور «از ادامه حرکات خودجوش ملت ایران برای محکومیت اغتشاشگران در روزهای آینده خبر داد»! سئوال اینه که وزیر کشور چطور از «حرکات خودجوش» در «آینده» خبر داره؟!
***
 اگر به واقع چنان که رهبری گفته اند اعتراضات حتی در کوچک ترین شهرهای ایران که ما بعضا اسمشان را هم نشنیده ایم کار #دشمن باشد که باید زار زار از حد نفوذ #دشمن و ناتوانی جمهوری اسلامی با وجود این تبلیغات خفه کننده مبنی بر محبوبیتش در کل کشور بگرییم!
***
 اینکه عباس عبدی چاقوکش انقلاب‌فرهنگی، تروریست و گروگان‌گیر سفارت آمریکا، بازجوی دادستانی دهه شصت و از صریح‌الهجه ترین دلواپسان امروزی سفره انقلاب، دعوت به سرکوب معترضین می‌کند، عجیب نیست. عجیب آن بود که بسیاری گمان می‌کردند امثال او، قهرمان آزادی و واسلاوهاول ایران‌اند.
***
 اصلاح‌طلبان می‌گویند سیاست‌های صدا و سیما باید تغییر کنه. حرف درستی‌است اما در عمل آنچه تغییر کرده موضع اصلاح‌طلبان در قبال مردم معترض است. بخشی از آنها حتی در اتهام‌زنی به معترضان از صدا وسیما پیشی‌گرفتن و #کیهانیزه شدن.
***
 "اینکه نشد زندگی / آخوند به این پرروگی"
 "این هفته و اون هفته / آخوند و ملا رفته"

***
 موقع #انتخابات میگن رای بده که سوریه نشیم. 
موقع #تظاهرات_سراسرى میگن برین بشینین خونه که سوریه نشیم. 
بعد موقع گرون کردن بنزین، قطع رایانه، گرون کردن تخم مرغ، رسیدگی نکردن به زلزله زده ها، و هزار تا بدبختی دیگه با #وقاحت میگن فرانسه هم اینجوریه، الان لندن هم همینه.
***
 دوستان عزیز! چرا صدایی از ملت عزیز فلسطین در پشتیبانی از خیزش مردم ایران به گوش نمی رسد؟!!!
***
 سوریه هراسی ظاهرا تنها برگ باقی مانده در دست دوم خردادی هاست. الآن تقریبا از همه مدافعان وضع موجود جز این حرفی نمی شنوی. آقای تاجزاده و دوستان او که ما را از سوریه شدن میترسانند آیا صادقانه حاضرند مسئولیت خود در تبدیل ایران به کشوری با وضعیتی مشابه سوریه را بپذیرند؟ اگر نه، چرا باید به حرف آنها اعتماد کرد؟ چرا نباید تصور کرد تداوم اعتماد به آنها ما را به وضعیتی بدتر از سوریه هم دچار خواهد کرد؟ (ناصر کرمی)  منبع: (فیسبوک)

***
 البته که واکنش عباس عبدی و حمیدرضا جلایی‌پور و جمیله کدیور و سایر رذائل دوران چیز غریبی نیست. حقیقت‌اش مانده‌ام چرا عده‌ای اینطور از شنیدن اینکه جلایی‌پور به مردم خیابان گفته کرکس، بدحال شده‌اند. جدا از تمام روابط قدرت، از کرسی دانشگاه تا شراکت‌های بی‌سر و صدای مالی، تا بورس‌های پسران و دختران‌شان از دولت‌های غربی و عرب‌ها تا روابط فامیلی و خویشاوندی با اصحاب قدرت، این‌ها یک ترس دیگر هم دارند. اگر روزی نظام سیاسی و قضایی در ایران تغییر کند، پرونده‌های این دوستان در دادگاه‌های صالحه ماه‌ها سرگرم‌مان خواهد کرد. آن روز است که باید برای بالا رفتن از دیوار سفارت، ماجراجویی‌هاشان در سمت استاندار و فرماندار و بورس‌های آنچنانی که برای پسران و دختران بی‌استعدادشان گرفتند، پاسخگو باشند. قیامت است آن روز. (لیلا نیکونظر) منبع: (فیسبوک)

***
 کمترین حاصلِ این اعتراضات آن بود که به فریب اصلاح طلبی پایان داد.
***
 می گویند اعتراضات، سر ندارد. انقلاب ۵۷ هم تا ۵۰ روز اول سر نداشت.
***
 ارزش تحریم کردن صدا وسیمای دروغ از پایین کشیدن شلوار بسیجی بیشتره
#BanIRIB

***
 اونایی که تو آپارتمان هستند تلویزیون‌هاشون رو راس ساعت ۲۰:۳۰ بیارن بذارن پشت پنجره. (این اعتراض در یکی از کشورهای بلوک شرق انجام شد و جواب هم داد) ✌

***(قابل توجه اصولگرایان و اسهال طلبان و بقیه خرده سهامداران سفره انقلاب)
این را همه از گوشتان بیرون کنید که دعوای ما برای خدا است،....خیر! من را نمی‌شود بازی داد! دعوای خود من و شما و همه برای خودشان است!
 ۶۰/۳/۶ - امام خمینی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر