۱۳۹۶ دی ۱۴, پنجشنبه

انعکاسِ تظاهرات سراسری - گزیده‌ها از توییتر (۹)


 اثر احمد فلاح کاریکاتوریست عراقی

این نظام اونقد مردمیه که هر ۴-۵ سال یه بار باید تظاهرات راه بندازه تا به مردمش ثابت کنه مردمیه!
***
 بابا یزید تو جنگ با دژمن آب رو قطع کرد تا پیروز بشه. حالا ج.ا. فقط اینترنتو قطع کرده. هنوز آبو قطع نکرده که!!
***
 ای کاش می‌شد یک سفر ۲۴ ساعته به لندن کرد که فقط یک چک افسری توی گوش این «حیف نان» خواباند تا هروقت خواست کلمه «عربستان» را بنویسد جایش گزگز کند.
***
 یعنی اگر "طلحه و زُبیر" را از دست‌شان بگیرید هیچ چیز از اسلام‌شناسی و تاریخ‌شناسی‌شان نمی‌ماند! رسماً دچار بحران استدلال و اختلال شخصیت می‌شوند.
***
 تو یمن منافعی نداریم، ولی درحال جنگیم.
تو فلسطین منافعی نداریم، ولی یه سر تمام درگیریهاش ماییم.
تو لبنان منافعی نداریم، ولی اگه جنگ بشه یه سرش ماییم.
تو سوریه منافعی نداریم،
۵ ساله داریم میجنگیم.
خلاصه منافع منطقه رو گذاشتیم برا دیگران، جنگهاشو کنترات برداشتیم برا خودمون.

***
 اینجا بزنگاه است؛ صحنه را اگر خالی کنم برادرم جان می‌دهد.
***
 عباس عبدی که گفته بود با اغتشاشگرا باید برخورد بشه اصلا تعجب نداره چون اگر این حکومت نباشه اولین نفری که باید تو دادگاه جواب اشغال سفارت رو بده همین آقاست.
***
 نوبت پیش که خامنه‌ای بدلیل عود پروستات بیمارستان بود هرچه محمد خاتمی پشت در به لابه نشست آغا او را نپذیرفت. اینبار اگر به خاطر درخواست سرکوب معترضان از سوی مجمع روحانیون به ریاست خاتمی، سیدمحمد را به داخل اتاق راه دادند حواریون فریاد برآورند که دیدید اصلاحات نتیجه داد.
***
 اصلاح‌طلبان بهتر است به جای پناه بردن به استراتژی همیشگی هراس‌افکنی از تغییر و #سوریه_نمیشویم، برای یک بار که شده چشم‌اندازی از امید بدهند و بگویند می‌ایستیم و #تونس_میشویم...
***
 تظاهراتی هست که با گلوله و باتوم تظاهرکنندگان را می‌زنند و یا به زندان می‌برند.
و تظاهراتی که به زور حتا دانش‌آموزان مدارس را می‌برند و ساندیس هم می‌دهند. فرق‌شان را متوجه می‌شوید؟
***
 خود معظم له هم از این حجم اصولگرایی رهبر اصلاحات پشماش ریخت :/
***
 فلان فعال حقوق بشر چپ در آمریکا که مدام از رنجی که طبقه کارگر که در پمپ بنزین و رستوران‌های آمریکا کار می‌کنند می‌نوشت اما این روزها از قشر فقیر و کارگر و کف جامعه‌ ایران که در خیابان‌ها کشته می‌شوند یک کلام نمی‌گوید.
***
 اگر در برابر جمهوری اسلامی مقاومت کنیم و #تظاهرات_سراسرى را ادامه دهیم و از خاتمی و تاجزاده ها و استمرارطلبها عبور کنیم به جای #سوریه شدن #تونس_میشویم.


***
 صدام قصد داشت با اشغال ایران ثروت مردم ایران را فقط به بغداد منتقل کند. نظام آنرا به کربلا و نجف و لبنان و سوریه انتقال داد تا پخش شود.
***
 وقتي جواب سوالهاي ساده ما از حقمان، اشك آور و باطوم و گلوله شد، ديگر جايي جز كف خيابان، عدالتخانه مان نيست. ميپرسيم چرا خاوري را كژژژ ندهيم و باطوم را بر سرمان ميكوبند!
***
 نداي حق طلبي حكومت شيعي عدل علي را از پس فيلتر تلگرام و اينستا و قطع اينترنت ميشنويم! خودتان كه هيچ؛ تف به شرف طرفدارانتان.
***
 باور_اصلاحات یعنی ما که سی‌سال دولت دستمون بوده، هیچ نقشی تو بدبختی امروز شما نداریم و همه‌اش تقصیر اون هشت‌ سال دولت احمدی‌نژاده و شما به وقتش با یک تکرار باید به تمامی افراد هردو لیست رأی دهید وگرنه مشتی ضد انقلاب و آشوبگرید.
***
 خاتمی فکر میکنه با خیانت به مردم میتونه برای خودش و اصلاح طلبا تو حکومت امتیاز بیشتری بگیره ولی نمیدونه هیچکس به یه خائن اعتماد نمیکنه حتی اون اربابی که براش خوش خدمتی کرده.
***
 ما تلاش کردیم تا حکومت را اصلاح کنیم اما نگذاشتند. باز هم به ما اعتماد کنید تا باز هم نگذارند. این چاه اگر برای شما آب نداشته برای ما که نان داشته. #باور_اصلاحات.
***
 هیچ کس به اندازه‌ی اصلاح طلبان به مردم آدرس اشتباه نداده. حالا هم سعی هشدار تبدیل شدن به سوریه، لیبی و یمن می‌دن در حالی که از هر حیث وضعیت موجود به انقلاب‌های مخملی جمهوری‌های استقلال یافته شوروی سابق شبیه‌تره تا بهارعربی. گذار از سلطه‌‌ی روسیه به تعامل با جهان و مطالبات اقتصادی.
***
 از ویژگی‌های بارز آن سید بزرگوار با عبای شکلاتی این که در مقابل زورمندان و ظالمان نجیب و خاشع و در برابر مردم و مخالفان بی دفاع خشن و بی رحم بود!
***
 این لجنی که نظام با دو باند اصلاح‌طلب و اصولگراش توش داره غرق میشه، با رفع حصر میرحسین یا محاکمه احمدی‌ نژاد پاک شدنی نیست؛ مخاطبی که با این تقلای مذبوحانه راضی بشه، خیلی باید ابله باشه.
***
 روزی که ج.ا. نباشه، نه اقتصاد به سرعت درست می‌شه و نه ایران به زودی جایگاه واقعیش را پیدا می‌کنه ( فقط توی ریل قرار می‌گیره). اما یقین دارم از همون ابتدا ایران رکورد حضور سیاسی و اجتماعی زنان را جا به جا می‌کنه و از حیث مشارکت زنان در مناصب حکومتی، الگوی جهان می‌شه. 
***
 تا حالا هر چه دیدم، مخالفان اعتراضات اخیر از چهار دسته‌ی زیر بودن: 
  • حکومتی‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب 
  • رانت خواران یا ثروتمندانی که بلبشوی اقتصادی ج.ا. براشون نفع و فایده‌‌ی زیادی داشته
  •  حامیان اصلاحات
  •  اقشار ترسیده و بی خبر که نگران سلامت مردم هستند و لازمه آگاه بشن.

***
 کارشناس بی بی سی میگه این روزها ما سوال هامون از جواب هامون بیشتره. بعد پشت بندش می فرماد که "من دور و برم هیچکس رو نتونستم پیدا کنم که در این اعتراضات شرکت کرده باشه. ما نمی دونیم معترضان چه کسانی اند". خب بهتر نیست دوستانتون رو از بین آدم های باشرف تری انتخاب کنید دوست عزیز؟
***
 موضع خاتمی در مقابل بد کارکردی لیست امید مجلس، ژن خوب‌ها، حرف‌های دختر صفدر، کابینه‌ی نا کارآمد و .... سکوت محض بود و همراهی با اون خطاها. امروز موضع خاتمی از موضع آملی لاریجانی هم تندتره و مردم گرسنه و به ستوه آمده را هدف گرفته. خاتمی فقط به ماندن اصلاحات در قدرت می‌اندیشه و بس.
***
 دلیل اینکه در زمان جنبش سبز رسانه های فارسی زبان خارج کشور مشغول تهییج مردم بودند این بود که بابا اکبر اون موقع نظرش به فشار روی خامنه ای بود و بچه هاش در این رسانه‌ها اطاعت می کردند. الان نایبین بابا اکبر، خاتمی و روحانی، دنبال سرکوب #تظاهرات_سراسرى هستند و اونا باز اطاعت می کنن.
***
 - حاج آقا همه‌جا شلوغ شده
+از توش برای ما اصلاح طلبان رای در میاد؟ می‌شه به پستوانه‌ش تَکرار کرد؟
- فکر نکنم حاج آقا
+ پس قطعا محکومه، همه‌شون هم اوباشن.

***
 وقتی اینهمه نیروی گارد ویژه رو میبینی با اونهمه تجهیزات و اهن و تولوپ بعد یادت میفته که مثلن چند تا آتش نشان بخاطر نبود امکانات کافی جونشون رو از دست دادن اولویت حکومت برات مشخص میشه.
***
 تخریب اموال عمومی یعنی این 👇🏼👇🏼 پول دادن به تروریست ها برای ضربه زدن به یه کشور دیگه که هیچ دشمنی با ملت ایران نداشته.
***
در ونزوئلا مردم نان ندارند
در قلمرو داعش مردم نان و آزادى فردى و اجتماعى ندارند
در سودان مردم نان و آزادى ندارند، سرباز كودك دارند
در ايران همه ى موارد فوق يكجاست
و اين حاصل درايت مردانيست كه انتظار دارند مردم سكوت كنند.

***
الان مهاجرانی (گل سر سبد دولت خاتمی) داره واسه اصلاح طلبایی که قراره به زودی برن لندن دنبال خونه میگرده ترجیحا نزدیک مسجد و قصابی های ذبح حلال.

***
 فوری فوری. پیام آیت الله خامنه ای به بیانیه مجمع روحانیون مبارز به ریاست سید محمد خاتمی:
"بسمه تعالی با سلام خدمت برادر عزیزم سید محمد خاتمی. داداچ حالا اینجوریام که شما میگی نیست یه چندتاییشون مردم هستن و من الله توفیق سید علی حقیر 1396/10/13 ".



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر